Rabu, 4 Januari 2023

JP#4 PERGINYA DUKA

Hari ini sudah masuk hari keempat pada tahun 2023. Segala kenangan DUKA sepanjang tahun 2022 aku 'halau' daripada diari memoriku. Agar ia terus nyah dari pandangan akal dan fikirku.

Kadangkala segala yang berlaku memberikan kita pengalaman baharu selain ia membina kekuatan mental dan fizikal di pengakhirannya.

Pada aku, tidaklah banyak yang hendak aku 'nyah'kan, kerana lebih banyak memori manis yang singgah dalam diari 2022.

Awal tahun 2022 aku di'sambut' dengan anak-anak yang tidak sihat, bersahut-sahut sakitnya sehingga akhirnya pada awal Mac aku disahkan sebagai pesakit covid-19. Allahuakbar! Sudahlah aku sedang hamil tiga bulan waktu itu. Apa sahaja boleh terjadi.

Pelbagai rasa DUKA yang ku terima.

GDM.

KENCING KOTOR.

PLASENTA PREVIA.

MASUK WAD AWAL.

BLEEDING.

Ah, macam-macamlah! (Ini aku ada kisahkan di dalam buku solo ku yang bakal diterbitkan pada PBAKL2023 nanti)

Namun, setelah lahirnya Hana, PERGINYA DUKA yang kulalui sepanjang sembilan bulan mengandung.

Alhamdulillah.

-------

Sebagai seorang hamba, kita tidak layak untuk mempertikaikan segala yang diberikan kepada kita.

Sesungguhnya aku bersyukur dengan ujian yang melanda kerana ia menjadi parameter untukku bermuhasabah diri bahawa diri ini begitu kerdil di pandangan mata-Nya.

PERGINYA DUKA kerana DATANGNYA BAHAGIA ❤️

--------

Catatan Jurnal Penulisan

YUSNORSYAZANA MY


#YusTulis

#TulislahSebagaiBekalan

#BukuSolo2023

#AnugerahTerindah

#JurnalPenulisan2023

#JP2023

1 ulasan:

PENYUSUAN SUSU IBU TANGGUNGJAWAB BERSAMA

"Aku dah tak menyusukan. Buat apa nak tahu pasal susu ibu?" Alamak, selalu betul Yus dapat pernyataan begini. Iya, memang benar se...