Khamis, 12 Januari 2023

JP#10 PENDAPAT DIA

"Assalamualaikum..."

"Waalaikumussalam..siapa tu ya?" Bergegas aku menarik tudung sarung di kerusi bersebelahan tingkap itu.


"Yus, boleh tak nak tumpangkan Eisya dan TimTim di rumah. Akak ada program kolej."

"Haaa boleh je kak. Tapi macam biasalah, rumah bersepah."

Hehehehe...Tergelak kecil aku dibuatnya.

Aku suka berjiran dengan orang yang sudi. Bila-bila masa diperlukan, kami sentiasa bersedia. Dah nama pun berjiran, pasti ada adabnya. Cuma, kadangkala aku yang malu kerana suara tarzan yang keluar dari celah-celah rumah aku dek menegur anak-anakku.

Setelah sekian lama aku menetap di sini, aku rasakan sudah sampai masanya untuk aku berhijrah semula ke rumah yang aku beli pada tahun 2009 dahulu.

Aku mula meminta PENDAPAT SI DIA, incik somiku. 

"Apa pendapat sayang kalau kita pindah semula ke Pulai Indah?"

"Memang sayang dengan kehidupan di sini, tambahan dapat jiran yang baik. Tapi ada perkara lain yang perlu difikirkan."

Aku menerima PENDAPAT DIA dengan hati terbuka, tetapi nampaknya si dia mengikut sahaja. Huhu.

Tak mengapalah.

Asalkan hati semuanya bahagia dan tenang.

Alhamdulillah, PENDAPAT DIA aku raikan kerana PENDAPAT DIA adalah PENDAPATKU juga. Hehe.

Begitulah.

Catatan Jurnal Penulisan,

YUSNORSYAZANA MY 

#YusTulis #TulislahSebagaiBekalan #SAFYY #SAFYY_JP2023 #JP2023 #AnugerahTerindah






Tiada ulasan:

Catat Ulasan

PENYUSUAN SUSU IBU TANGGUNGJAWAB BERSAMA

"Aku dah tak menyusukan. Buat apa nak tahu pasal susu ibu?" Alamak, selalu betul Yus dapat pernyataan begini. Iya, memang benar se...