Jumaat, 27 Januari 2023

JP#15 BAYANG-BAYANG ITU

 K S I B  S K S P P





"Apa tu KSIB?"


Pada awalnya aku tertanya-tanya apabila dimasukkan di dalam group Telegram ibu bapa sekolah anak-anak. Dahulu sewaktu Hasif di SRABK, tidak pernah pula mendengar tentang KSIB kecuali PIBG. Ku fikir itu sahaja platform untuk ibu bapa bersama sekolah. Rupanya, apabila berpindah ke sekolah yang baharu ini, ada pula Biro Kumpulan Sokongan Ibu Bapa yang bernaung di bawah PIBG.


Begitu rupanya.


Bermula dengan menjadi sukarelawan untuk program Kitar Semula anjuran sekolah dan dibantu oleh KSIB, malam tadi kami di'rai' sebagai salah seorang sukarelawan aktif.


Aku memang suka saja program-program begini. Selain dapat menambah kenalan, dapat juga keluar dari kepompong rakan sekerja dan bersosial bersama ibu bapa yang terdiri daripada pelbagai latar belakang.


Alhamdulillah.


Malam tadi juga terdapat pemilihan AJK di bawah Biro KSIB. Apa lagi, sebagai sukarelawan, aku dengan sukarela mengangkat tangan untuk menjadi AJK kecil. 


Nak tahu mengapa aku mengangkat tangan?


Ini disebabkan pengerusi KSIB ini merupakan seorang bapa yang sangat berpengalaman dan aku mahu bersama-sama menimba pengalaman bersama otai.


Begitulah.


Peluang perlu disambar (jika dapat).

Kerana aku suka belajar benda baharu selain dapat membantu sekolah dalam program-program yang dijalankan.


Dalam masa yang sama, anak-anak Anugerah Terindah ku akan sama-sama turut serta dalam apa jua program di sekolah. Barulah mereka rasa sekolahku syurgaku sepertimana aku sewaktu di sekolah dahulu.


Biar aku menjadi BAYANG-BAYANG mereka nanti 🥰


Kan aku seorang yang TAK RETI DUDUK DIAM!

Hehehehe...🙈🙈🙈🙈


Memori yang perlu disimpan sebagai kenangan❤️


P/s : Jangan ditanya kenapa aku tidak memakai baju oren, sebab program suka sekolah aku tak sertai disebabkan perlu bergerak menyantuni program keluarga (waktu itu). Hehehe...Tapi baju tu dah dapat malam tadi. Yeay!


#YusTulis

#TulislahSebagaiBekalan

#SAFYY_JP2023

#SAFYY

#KSIBSKSPP

#AnugerahTerindah

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

PENYUSUAN SUSU IBU TANGGUNGJAWAB BERSAMA

"Aku dah tak menyusukan. Buat apa nak tahu pasal susu ibu?" Alamak, selalu betul Yus dapat pernyataan begini. Iya, memang benar se...