Selasa, 11 Jun 2013

TIPS BANYAKKAN SUSU IBU

"Sesungguhnya segala rezeki yang kita perolehi itu datangnya dari ALLAH S.W.T."

Alhamdulillah...
Pada entry kali ni saya nak berkongsi dengan anda semua tentang kelebihan makanan sunnah ini..Lebih-lebih lagi untuk ibu-ibu yang sedang menyusukan anak dan juga kebaikannya kepada ibu-ibu mengandung.

“ Kombinasi bahagian lipid dan struktur hormon yang terdapat dalam Nigella Sativa (habbatus sauda') dapat meningkatkan pengeluaran air susu bagi ibu menyusui”
-University Pochefstroom, 1989-

Pada masa pertumbuhan, anak memerlukan nutrisi untuk meningkatkan sistem kekebalan tubuh secara keseluruhan, terutama pada musim hujan, anak-anak akan mudah terkena flu dan selsema. Kandungan Omega 3, Omega 6 dan Omega 9 yang terdapat pada Nigella Sativa (habbatus sauda') merupakan nutrisi yang membantu perkembangan jaringan otak balita dan janin.

Testimoni yang telah mencuba Altamis Habbatus Sauda (dahulu ia adalah Ariffbillah Habbatus Sauda')
Bagaimana pula untuk ibu menyusu?

Anda sering mengalami kekurangan stok susu?
Kemeruduman susu disebabkan mempunyai genetik 'TIDAK BANYAK SUSU'?
Supplement tambahan tidak membantu dalam pengeluaran susu ibu?

Sebenarnya semua itu adalah MITOS semata-mata..Badan kita memerlukan seberapa banyak zat dan juga keperluan tambahan yang membantu kita dalam meningkatkan tahap kesihatan kita lebih-lebih lagi pada zaman yang serba 'segera' ini...Bayangkanlah setiap sebulan sekurang-kurangnya kita akan pergi ke Restoran Makanan segera, di rumah pula pelbagai makanan segera...dan macam-macam 'segera' lagi kan..

Bagi ibu-ibu yang menyusukan anak kadangkala mengalami kemeruduman susu dalam erti kata lain susu semakin berkurangan. Namun persoalannya, adakah anda telah mengikut konsep penyusuan yang betul iaitu DEMAND vs SUPPLY?
Faktor utama untuk banyakkan pengeluaran susu ibu adalah dengan kerap mengosongkan payudara tidak kira sama ada dengan mengepam (sekurang-kurangnya 3 jam sekali) atau dengan direct feeding. 

Namun begitu, dengan pengambilan supplement tambahan seperti ALTAMIS HABBATUS SAUDA', ia bukan sahaja sebagai penggalak pengeluaran susu ibu, malah ia mempunyai pelbagai khasiat yang semulajadi dibuat untuk manusia.

Saya adalah stokis Altamis Habbatus Sauda..Berminat?Hubungi saya untuk mendapatkan konsultasi percuma dan harga AHS dengan nilai hebat!!

YUSNORSYAZANA BT MOHD YUNOS
013-2892820
cutiecolour@gmail.com





Tiada ulasan:

Catat Ulasan

PENYUSUAN SUSU IBU TANGGUNGJAWAB BERSAMA

"Aku dah tak menyusukan. Buat apa nak tahu pasal susu ibu?" Alamak, selalu betul Yus dapat pernyataan begini. Iya, memang benar se...