Rabu, 12 Jun 2013

Cara & Tips Pengambilan ALTAMIS HABBATUS SAUDA'

Di sini yus akan berkongsi dengan kawan-kawan cara pengambilan Altamis Habbatus Sauda'


  1. Jika anda tidak pernah mengambil supplemen berasaskan Habbatus Sauda' , anda disarankan untuk mengambil sebiji (1 Biji) kapsul AHS (Altamis Habbatus Sauda') pada sebelah pagi sebelum sarapan dan 1 biji kapsul AHS pada sebelah malam sebelum tidur. Sekiranya terdapat perubahan dalam kuantiti pengeluaran susu ibu dan mendapati bertambah baik, maka anda boleh ikuti tips seterusnya di bawah ini.
  2. Jika anda pernah mengambil supplement berasaskan Habbatus Sauda, anda boleh amalkan dengan cara yang telah ditetapkan iaitu dua (2) biji kapsul AHS pada sebelah pagi sebelum sarapan dan dua (2) biji kapsul AHS pada sebelah malam sebelum tidur.
  3. Anda juga boleh membuka sarung kapsul dan tuangkan serbuk Habbatus Sauda' ke dalam gelas air suam/mineral, kacau dan minum ataupun masukkan ke dalam masakan/makanan kita.
  4. Minum air suam/mineral jika anda berasa dahaga dan elakkan daripada gejala penghidratan (gejala kekurangan air dalam badan). Bagi ibu menyusu, disarankan minum air sekurang-kurangnya 3 liter sehari.
  5. Amalkan makanan/minuman yang mengandungi zat yang kaya dengan Protien (cth tauhu, tofu, tempe), Vitamin B terutamanya Asid Folik (kucai, sawi, lobak), Kalori (longan kering, kurma), Kalsium (susu), Vitamin A & C (buah-buahan sitrus, beri), makanan yang boleh memanaskan badan seperti halba, herba dan rempah ratus), makanan pencetus kegembiraan (coklat) dan sebarang makanan kegemaran ibu menyusu uang mana ibu boleh menikmatinya dengan rasa gembira kerana kegembiraan mengaktifkan hormon oxytoxin yang mengeluarkan susu dari badan.
  6. Jika anda sedang dalam rawatan dan mengambil ubat-ubatan tertentu, dapatkan nasihat doktor terlebih dahulu sebelum mengambil Altamis Habbatus Sauda'.
  7. Amalkan teknik penyusuan yang betul dan konsisten semasa tempoh tersebut. Ingat konsep DEMAND vs SUPPLY ye..
  8. Minta bantuan suami untuk memberikan sokongan motivasi dan semangat buat anda terutamanya pertama kali menyusukan cahayamata anda berdua.
  9. Pastikan anda selalu berada di dalam keadaan tenang, rileks dan gembira ketika menyusukan anak anda.
Selamat mencuba dan mengamalkan makanan sunnah yang hebat ini!
Untuk order, boleh hubungi saya :-

YUSNORSYAZANA
013-2892820
cutiecolour@gmail.com

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

PENYUSUAN SUSU IBU TANGGUNGJAWAB BERSAMA

"Aku dah tak menyusukan. Buat apa nak tahu pasal susu ibu?" Alamak, selalu betul Yus dapat pernyataan begini. Iya, memang benar se...