Jumaat, 5 Ogos 2011

Kalaulah semua kontraktor mcm NI...@_@

Sabar je la aku..Nama je dah dekat 10 tahun kerja dalam ni, tp bila time dokumentasi, mcm haremmm...Kontraktor tuttttt...aku tau la ko dah lama menapak dalam UTHM ni, tp plis la ikut flow ye..jgn nak ikut kepala sendiri mcm projek tu engko yang punya...Sbr je la aku..bulan2 pose ni dugaan byk betul..Dah la ko tepon aku mcm aku ni org yang pinjam duit dr ko..n ko tu mcm ALONG tau tak? Aku tau la payment ko x lepas lagi..tu pun sbb ko jugak tau x..Selama ni aku x de pun suke muke nak tahan payment kontraktor (ye la..aku kan baik..ahaha..) Ko jugak yang sebabkan aku tahan payment ko..sbbnye adalah :-

a) Ko keje suka hati ko je..(sbb ko byk SANGAT projek dlm ni ye -dgn org lain, bukan dgn aku) sbb tu ko suke muke je nak masuk site pukol bape, nak tukar2 item suke ati ko..-mana surat permohonan lanjutan masa?itu xnak pulak ko bagi...haih...

b) ko x buat kerja on-time..cth pintu asal dlm BQ nak melamine, tp ko bg flush door utk cover dulu, konon ko nak tempah pintu yang mcm dlm BQ tu lama..(konon2 ktorg proceed dulu payment ko, kendian ko tukar item tu-mentang2lah kje tu nak cepat)...owhhh...kirim salam lah ye...not complete consider no payment...nasib ko!

c) ko asik call aku mcm aku ni yang pinjam duit dari ko...oit..aku tau la kje aku!!!mam ALONG!!

d) Mana site diary dgn Jadual Pelaksanaan Kerja di Tapak??Ko nak selamat sorg je ke? Pegi $^*(#$^^*!(@$ la ko kalau nko pk mcm tu...

Pasni kan kontraktor tutttt, jgn anggap ko dah sifu utk2 projek dlm ni...Aku akan cuba sedaya upaya untuk menjadi adil kepada semua kontraktor (lebih2 lagi yang ikut prosedur n lebih layak) utk dpt projek dlm ni...wlpn aku xde la handle projek juta2...tp aku ttp rasa tanggungjawab tu aku yang pikul..okkk...

Sabar aku pun ade tahapnya...walaupun dah lama, tp jangan anggap diri tu semua dah betul..

-Yang sedang bersabar-

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

PENYUSUAN SUSU IBU TANGGUNGJAWAB BERSAMA

"Aku dah tak menyusukan. Buat apa nak tahu pasal susu ibu?" Alamak, selalu betul Yus dapat pernyataan begini. Iya, memang benar se...