Rabu, 10 Ogos 2011

Gulai tempoyak ikan Patin Temerloh!

Semalam hari puasa ke-9 n aku x tau ape yang mak masak kat umah..hehehe..Biasa lah kalau duduk dengan family kan, balik kje je tgk2 makanan dah terhidang atas meja...haih3..bilalah nak merasa hidup sendiri...ops..dgn family sendiri..hihi..habislah aku...haha..mcm amik exam final pulak rasanya bila terpikirkan hal tu..xpe, insyaallah ade peluangnya nanti..

Kelmarin hubby aku ade ckp nak balik Kluang..ntah ye ntah x..ye la kan..dah namanya weekday..xde maknanya nak balik umah yang jauh ni (1 jam perjalanan je pon)..ngeh3..Tp lepas berbuka semalam aku call, dia ckp "syg, bas pukul 9 mlm tau!". Tokojot beruk den..Rupa2nya dia balik! yehuuuu...Alhamdulillah..lama x jumpa (dekat seminggu lebih)..

Sesampai je hubby kat umah, dia bukak beg dia then keluarkan sesuatu.. GULAI TEMPOYAK IKAN PATIN TEMERLOH!!! sedapnyeeee...bawak dari JB...alahai, nasib baik aku dah kenyang gila (ntah,puasa time pregnant ni cepat lapa tapi bila makan kenyang dia x habis2..huhu)


Ni dia gambaran gulai tempoyak tu -sumber dari google


Alhamdulillah..pagi td sahur mak panaskan gulai tempoyak tu...x penah2 aku makan sahur 2 pinggan...siap hirup gulai tu lagi...hahahaha...sedap wooo...ikan patin dia pun fresh lagi manis gitu..aww~~

Hubby aku bawak banyak la pulak..Esok2 boleh panaskan lagi (sbb masukkan dlm freezer) hehe..Aku harap puasa arini kekal sihat n dipelihara olehNYA...amin..

p/s: Ptg ni berbuka di Katerina Hotel, Batu Pahat dengan mak abah..kontraktor belanja..rezeki2..:)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

PENYUSUAN SUSU IBU TANGGUNGJAWAB BERSAMA

"Aku dah tak menyusukan. Buat apa nak tahu pasal susu ibu?" Alamak, selalu betul Yus dapat pernyataan begini. Iya, memang benar se...