Selasa, 2 Ogos 2022

Jurnal #3 : Bagai inai dengan kuku

 


Jurnal penulisan yang ketiga membawa Peribahasa : Bagai inai dengan kuku 

Ia bermaksud : sangat karib (tentang orang bersahabat atau orang berkasih)

Mendalam sungguh bunyinya kan. Wah wah wah!

Bagi seorang yang jarang sekali mempunyai rakan karib (seperti Yus), sebuah perhubungan antara sahabat di tempat kerja sekarang (S.H.Y) dan di UTHM dahulu (Y.A.F) merupakan sebuah hubungan yang sangat istimewa dan sering dirindu lebih-lebih lagi apabila tidak bersama mereka.

Sungguh!

Kami bagai inai dengan kuku.
Ke mana sahaja, pasti bertiga sehinggalah aku berpindah ke UTM, aku perlu mencari rakan yang baru yang boleh berkongsi rasa dan perasaan.

Jika di UTHM dahulu, aku tinggal bersama emak dan abah..Sudah pasti emak dan kakya menjadi 'sahabat sangat karib' ku. Di tempat kerja, kak Ana dan Faezah pula menjadi sahabat baikku.

Kini di UTM, sebelum aku dipisahkan dari Unit Senibina..adanya kak Yani dan Puan Sharon menemani aktiviti seharianku serta mengambil berat terhadap diri ini.

Allahu.

Sungguh, Yus rindukan kalian.

Seperti mengena pula peribahasa hari ini, bagai inai dengan kuku, sangat karib!

Begitulah.


Salam sayang,

Yusnorsyazana Mohd Yunos

yusnorsyazanamy@blogspot.com







Tiada ulasan:

Catat Ulasan

PENYUSUAN SUSU IBU TANGGUNGJAWAB BERSAMA

"Aku dah tak menyusukan. Buat apa nak tahu pasal susu ibu?" Alamak, selalu betul Yus dapat pernyataan begini. Iya, memang benar se...