Isnin, 15 Ogos 2022

Jurnal #15 : Seperti si buta kehilangan tongkat

 


Isnin lepas aku mengalami sakit kepal yang agak teruk sehinggakan aku tidak mampu untuk bangun. Pada pagi selepas anak-anak pergi ke sekolah, dengan segera aku memandikan Hana dan menguruskan diri sendiri sebelum keadaan menjadi semakin buruk.

Sempat menanak nasi dan membakar ikan dengan air fryer sahaja sebelum akhirnya aku terpaksa mengangkat 'bendera putih' dengan hanya berbaring.

Panadol?
Sudah.
Habbatussauda'?
Juga sudah.

Sepanjang aku bersalin tiga anak yang lepas, sepanjang waktu berpantang aku dilayan bagaikan puteri. Tenang dan berehat sesungguhnya. Namun berlainan kali ini. Aku hanya berkesempatan berpantang di rumah mak untuk tempoh masa dua minggu sahaja.

Apabila emak dan abah sudah pulang semula ke Kluang setelah menghantarku balik ke rumah JB pada Sabtu lalu, aku perlu menguruskan semuanya sendiri.

Bermula jam 7 pagi hingga 6.30 petang aku berdua sahaja bersama Hana.

Bagaikan si buta kehilangan tongkat sahaja ku rasakan. Sudahlah ditinggalkan sendirian dirumah, sering pula mengalami sakit begini selepas bersalin.

Mohon doa semua sahabat agar diri ini segera pulih ya. Seperti mabuk laut sahaja rasanya diri ini. Terasa di awang-awangan.

Begitulah.




Tiada ulasan:

Catat Ulasan

PENYUSUAN SUSU IBU TANGGUNGJAWAB BERSAMA

"Aku dah tak menyusukan. Buat apa nak tahu pasal susu ibu?" Alamak, selalu betul Yus dapat pernyataan begini. Iya, memang benar se...