Selasa, 15 November 2011

Disember semakin hampir!

Ouchhh...Tinggal berapa hari je lagi nak menjengah ke bulan Disember...aduiyaiii...risau x terkata..mengalahkan risau untuk persiapan kawen dulu...fuh3...sabar la hati...Tp rasa x sbr jugak! Sbb x sbr nak jumpa my baby yang slalu je buatkan mama dia happy (sbb ari2 dia kejutkan mama dia tdo n buatkan mama dia x rasa sorg2)..

Dalam sabar x sabar tu, ade jugak terselit rasa risau + bimbang + takut + resah...hurmmm sme bagai la..macam2..Pejam celik - pejam celik nanti dah masuk bulan Disember pulak...time tu lagilah aku x tau ape yang akan jadi...perasaan?jgn kata la..mcm nak g berperang jugak la rasanya...Kalau time kawen dulu rasa risau jugak, tp risau untuk dapat seorang suami tu lain...skrg ni risau untuk berjuang demi melahirkan seorang insan ke dunia..(chewaaahhh mcm dramatik je bunyinya) hik3...:D

Mcm mana la rasanya nanti jadi seorang ibu pulak ek? Selama ni aku dok bawah ketiak mak je...duhhh!! Tp pasni aku pulak yang kne jaga anak sendiri (haha...camne la gayanya...LOL) x boleh nak bayangkan...huahuahua...

Malam tadi b4 tdo tu, aku terasa sakit2 pinggang (biasa la tu dah dekat hujung2 ni...) n tiba2 terpikir kalau2 time aku nak bersalin tu, my hubby xde di sisi...aduiyaiii..camne la kan...(tetibe rase sebak..a.k.a. nanges mcm budak kecik) tros tepon hubby...kdg2 aku nak tunjuk kuat la konon kan..xmo nanges2, n buat2 mcm ibu yang kuat giler semangatnya wlpn xde suami di sepanjang kehamilan (kecuali hari hujung minggu..tu pun kalau dia balik atau aku yang balik JB lah..huhu...)

Tp now aku dah mula x larat nak drive jauh2..g kje pun terpaksa drive sbb xmo susahkan abah utk anta n amik...so, nak x nak...drive lah! n skrg ni jarak antara stereng dgn my tummy dah x sampai seinci pun!haha...blasah je..asal sampai opis n bawak dgn sgt hati (konon2 80km/j dari umah ke UTHM tu..):P

Erm..tu je la kot utk entri kali ni..sebenarnya pagi ni ade Perhimpunan Kecergasan UTHM kat stadium UTHM bermula 8 pg td..tp aku x dpt nak g sbb kne jalan jauh la jugak (dlm 300m) untuk sampai ke stadium tu..Kalau aku degil n nak g gak, takut nnt ade yang baby aku wat protes lagi mcm konvo aritu..kuang2..so, last2 bg kad matrik kat kak ana mintak tlg slide kan..haha..padahal jasad nya kat opis...huhu..xpe la, nnt masuk kat dalam rekod..lagi2 dah nak menjelang SKT ni...hihi..pe lagi...ok je..

p/s : tambah bersemangat nak dekat penghujung kerja..hihi..(sblm cuti 3 bulan...) yahuuu...jaga baby pulak! Ya Allah, permudahkan lah segala urusanku nanti...aminnn~~

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

PENYUSUAN SUSU IBU TANGGUNGJAWAB BERSAMA

"Aku dah tak menyusukan. Buat apa nak tahu pasal susu ibu?" Alamak, selalu betul Yus dapat pernyataan begini. Iya, memang benar se...