Khamis, 24 November 2011

Aduhai WAJA syg..

Dah berapa lama ntah my hero tu tersadai/tersidai kat bengkel tu gara2 konon2 tukar enjin bagi maintenance kurang..ye la kan, after aku amik alih kte tu dr abg, slalu betul dia buat hal..xmo hidup la...tgh2 bawak gear tendang la..huhu..sedih aku..

Tapi td abg call, mintak aku call zal utk tnykan pasal my hero tu...aduyai, malu la aku..lagipun bukan aku yang kne bayar utk kte tu..tp abg..kalau aku yang byk tny n slalu sgt tny psl kte tu, mesti org kata aku ni x tau malu..dah la nak tukar kte pun abg yang kne byr,tp sibuk2 pulak...tu yang aku dok diam2...dan PASRAH..

Aku redha kalau2 dah ditakdirkan aku bayar tiap2 bulan hanya untuk kereta tersadai di bengkel.. Aku sebenarnya x tahan lagi dgn kereta tu..nak je aku jual..tp ye la kan, dgn keadaan kereta yang x berapa nak ok skrg ni, sape je nak beli kan...so, aku memang PASRAH...kalau nak beli kte baru, kne buat loan..dan aku sememangnya dah x layak utk buat loan lagi..tu gara2 kne tipu dgn agensi utk buat loan kte tu dulu...huhu...semua sangkut paut dgn kereta tu...uishh..sbr je la..

Kalau nak beli kete baru, mungkin sebulan kne byr RM5++ (tu pun agaknya dpt viva je) Kalau nak beli 2nd hand, aku dah serik lah..Tp tu la, sumber kewangan aku betul2 x cukup...Duit gaji tiap2 bulan pun, aku dpt rasa RM100..ape lagi kalau nak tambah utang...NEGATIF la jawabnya...xkan makan minum pun nak mintak kat emak lagi?woiii..aku dah kawen la...Tp tu la, gaji laki aku setengah lagi kurang dari aku...Dah tolak duit dia bg kat parent dia + loan dia dulu + rumah kami, gaji dia pun cukup2 makan je...Aduhai...bukan senang nak senang kan...Aku harap nanti anak2 aku x menyusahkan aku (mcm aku susahkan mak abah ni) sob3..syahdu gile petang2 ni..

Kalau la aku fikirkan nak beli kereta baru, aku terpaksa jual rumah...tp sayang betul...kereta xde nilai berbanding rumah..lagipun rumah skrg ni mahal sgt la..So, aku dgn bulat hati ambil keputusan yang aku TAKKAN jual rumah aku wlpn tiap2 bulan kne byr RM13++..gile pe nak jual..nak dpt bukan senang..rumah tepi pulak tu...No No No...So, aku kene PASRAH la untuk hanya PINJAM kereta n bukan guna kereta SENDIRI...aduh sedih lagi..:'(

p/s : Aku xnak salahkan sesapa pun..Mungkin dah ditakdirkan kehidupan aku mcm ni...Terima kasih kepadaNYA sbb berikan aku dugaan sebegini untuk aku matangkan diri aku dengan rencah dunia..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

PENYUSUAN SUSU IBU TANGGUNGJAWAB BERSAMA

"Aku dah tak menyusukan. Buat apa nak tahu pasal susu ibu?" Alamak, selalu betul Yus dapat pernyataan begini. Iya, memang benar se...