Khamis, 5 Disember 2013

BANJIR : Habbatus sauda sebagai ANTI BAKTERIA

Assalamualaikum...

Hmmm...Apa kena mengena Banjir di Timur Semenanjung Malaysia dengan habbatus sauda ye?

Mungkin anda tidak perasan tentang kebaikan habbatus sauda di kala banjir ni kan..Entry kali ni yus nak kongsikan kebaikan habbatus sauda sebagai ANTI-BAKTERIA.

Para penyelidik telah membuat kajian ke atas habbatus sauda dan mereka mendapati bahawa ia mempunyai aktiviti anti-bakteria. Habbatus sauda didapati berupaya untuk mengawal bakteria seperti E.Coli, V.Cholera dan spesies Shigella (bakteria yang sering menyerang di waktu darurat seperti banjir, kemarau dll.) Ini bermakna habbatus sauda baik untuk mereka yang menghidapi atau yang ingin mencegah penyekit seperti cirit-birit dan masalah-masalah perut yang lain.

Kebiasaannya, waktu-waktu sebegini lah hospital akan dibanjiri dengan pesakit akibat minum air yang tidak bersih dan pemakanan yang tidak terjaga dek kelumpuhan sistem saliran dan sistem pengangkutan untuk membawa bekalan air bersih dan makanan yang sihat ke kawasan mereka.


Takziah bagi yang menghadapi bencana banjir ini. Semoga anda semua dilindungi olehNYA dan jagalah kesihatan anda di musim banjir ini.

Wallahua'lam...

Yus
Cutie Colour Boutique
Watsapp/sms : 013-2892820

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

PENYUSUAN SUSU IBU TANGGUNGJAWAB BERSAMA

"Aku dah tak menyusukan. Buat apa nak tahu pasal susu ibu?" Alamak, selalu betul Yus dapat pernyataan begini. Iya, memang benar se...