Sabtu, 19 September 2015

BICARA INSPIRASI PSI : Srikandi Hasil Muar

Teks : Yusnorsyazana Mohd Yunos

Alhamdulillah..
Selesai program bicara inspirasi Penyusuan Susu Ibu bagi Ibu Bekerjaya di Pejabat Lembaga Hasil Dalam Negeri Daerah Muar pada 15 September 2015 yang lalu.




Kisah panggilan bagi bicara santai ni bermula apabila salah seorang staf di situ terpanggil untuk bertanya pada yus tentang Kelas Penyusuan yang diadakan di area Batu Pahat/Muar. Al-maklumlah kan, yus bekerja di UTHM Parit Raja Batu Pahat. Kebetulan pula beliau terlihat post yus adakan Kelas Menyusu di Lunatots 29 Ogos lalu. Dan kebetulan juga beliau bertanya di post group Selat Tebrau Babywearers ( kelab gendong bayi Johor).

Maka, satu demi satu perancangan dibuat. Bermula dengan tarikh cadangan sehingga lah kepada penginapan semuanya dibincang bersama di alam maya. YA! Di alam maya (facebook- Terima kasih Facebook!)

Hebatnya aturan ALLAH..DIA permudahkan urusan kami. Walaupun pada mulanya hampir dibatalkan atas sebab-sebab tertentu, akhirnya ia dapat dilaksanakan juga. ALHAMDULILLAH..
Subhanallah! Ramai juga yang hadir walaupun tidak mengenali siapalah saya. Mereka memberi feedback yag positif dan memberi banyakkk cadangan untuk saya tambahbaik program di kemudian hari..Terima kasih kalian kerana masih tetap duduk walaupun jam sudah ke pukul 5 petang. Ya Allah hanya DIA tahu bagaimana gembira nya hati ini dapat berkongsi ilmu dengan mereka semua..

Syukur kepada Allah kerana memberikan saya peluang dan ruang untuk berkongsi ilmu yang saya ada dan saya mampu untuk kongsikan. Sesungguhnya berada di kalangan mereka sungguh membahagiakan saya.

Terima kasih daun keladi.
InsyaAllah ada rezeki kita ketemu lagi..♡♡♡

Ingat!
IBU MENYUSU ADALAH HEBAT!
Usaha itu Jihad..
Mencari Ilmu itu jihad..

Salam Qaseh sayang buat semua,

YUSNORSYAZANA
Kaunselor Laktasi

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

PENYUSUAN SUSU IBU TANGGUNGJAWAB BERSAMA

"Aku dah tak menyusukan. Buat apa nak tahu pasal susu ibu?" Alamak, selalu betul Yus dapat pernyataan begini. Iya, memang benar se...