Ahad, 30 Ogos 2015

Berniaga dengan ILMU!

Teks : Yusnorsyazana Mohd Yunos


Syukur Alhamdulillah. Semalam telah dijemput ke butik kelengkapan ibu dan bayi LUNATOTS Parit Raja untuk berkongsi serba sedikit tentang ilmu penyusuan susu ibu. Syabas dan tahniah diucapkan kepada pemilik butik Lunatots iaitu Pn. Shazratun Naaim Omar Kamal di atas inisiatif yang dilakukan bagi memberi peluang kepada staf-staf beliau bagi mengetahui walaupun secara asas tentang kepentingan susu ibu serta peranannya kepada ibu dan bayi.

Gambar di sekitar Talk ToT Penyusuan Susu Ibu di Lunatots Parit Raja (29 Ogos 2015)



Ramai yang beranggapan bahawa penyusuan itu sangat mudah! Ya..Ia memang mudah apabila kita mempunyai ilmu (Namun itu pun rasanya masih banyak yang perlu kita tahu..chaiyok!). Berniaga barangan bayi juga akan menjadi lebih mudah jika si penjual dapat menguasai ilmu tentang produk yang dijualnya.




Begitu juga dengan penyusuan susu ibu. Ramai ibu akan datang ke kedai yang menjual sesuatu produk tersebut, tapi adakah si penjual dapat memberitahu lebih detail mengenai konsep penyusuan yang betul? Teknik menyusu yang betul? Penggunaan pam yang betul? Ya..di situ lah perlunya ilmu penyusuan. Antara yang diberi penekanan adalah berkenaan dengan Marketing vs Susu Ibu.



Apa pun, ketiga-tiga staf Atun memang hebat! Mudah sangat faham walaupun ketiga-tiga mereka masih bujang (hanya melihat pengalaman dari ibu mereka sahaja). Kita sebagai pembeli, takkan nak lihat saja kedai tu kan..datang dan dapatkan juga khidmat nasihat (sedikit-sedikit) daripada staf Lunatots Parit Raja tentang penyusuan susu ibu. Adik-adik pun tahu dah tau! (saya bukan duta..saya bukan dibayar untuk iklan..tetapi saya yakin mereka boleh memberikan yang terbaik untuk pelanggan di atas ilmu yang mereka ada)

Penyertaan Seminar Inspirasi Penyusuan Susu Ibu masih dibuka!
Lokasi di Universiti Tun Hussein Onn Malaysia Parit Raja Batu Pahat JOHOR.

http://www.uthm.edu.my/v2/images/stories/frontpage_slide/psi2.jpg

Mahukan KONSULTASI PENYUSUAN SUSU IBU dan pelbagai TIPS PENYUSUAN?
Hubungi 013-2892820

#SayaMENTORSusuIbu anda
Yusnorsyazana Mohd Yunos
http://yusnorsyazana.blogspot.com


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

PENYUSUAN SUSU IBU TANGGUNGJAWAB BERSAMA

"Aku dah tak menyusukan. Buat apa nak tahu pasal susu ibu?" Alamak, selalu betul Yus dapat pernyataan begini. Iya, memang benar se...