Khamis, 18 Julai 2013

Kesihatan adalah satu syiar Agama

Tahukah anda bahawa kepelbagaian fungsi dan khasiat Habbatus Sauda' terhadap kesihatan kita?

Ok, kali ni yus nak share tentang kepentingan menjaga kesihatan mengikut amalan yang baik.

Habbatus sauda ini adalah suatu jenis rempah ratus yang telah dikenali sejak beribu-ribu tahun dahulu. Ia juga telah dijumpai tertanam bersama-sama objek-objek penting Firaun Tut the Cute.

Habbatus Sauda' ini disampaikan melalui Rasulullah iaitu "Pada habbatus sauda' terdapat ubat bagi segala penyakit kecuali mati". Riwayat Abu Nu'aim dalam Kitab Al-Tibb dalam himpunan hadith-hadith sahih no. 1819. Lalu ia menjadi syiar dan syari'at bagi umat Islam mengamalkannya sebagai sebahagian daripada sunnah yang baik.

:: Al-kisah dalam penghasilan pembuatan ALTAMIS HABBATUS SAUDA' ::

Nak proses habbatus sauda' mengikut skema Tibb an-Nubuwwah ini sulit sedikit pada awalnya. Pertamanya, tidak ramai tukang kisar yang sanggup bersabar dengan bahan ini kerana ia jadi berminyak dan berketu; Syukurnya, kami mempunyai pengisat berpengalaman puluhan tahun yang mengerti kaedahnya sehingga dapat menghasilkan kepada anda debu Habbatus Sauda' yang mulus. Anda boleh buka satu dari kapsulnya lalu membuat ujian rasa anda sendiri...gentel di hujung jari  dan rasa teksturnya kemudian kecap di lidah..Rasakan after-taste selepas beberapa ketika dan tadaa...ada kemanisan di situ. Tidak pahit, pedar atau hancing. Hanya Habbatus Sauda kualiti terbaik dari Syria yang menjadi pilihan produksi Altamis Habbatus Sauda'.

Secara tradisinya, serbuk Habbatus Sauda' dicampurkan ke dalam kopi-O, masakan ataupun dimakan terus dalam bentuk bijian/debu/minyak sebagai ubat. Kini ditampilkan ALTAMIS HABBATUS SAUDA' di dalam persembahan state of the art. Iaitu di dalam kapsul bersijil HALAL ; botol kaca hitam yang menawan..Namun masih mengekalkan kualiti tradisi.

Memang betullah Habbatus Sauda' itu dikaji dan di dalamnya terdapat pelbagai khaiat mengikut huraian saintifik sehinggakan boleh di'extract' secara spesifik bahan kimia yang terdapat dalam biji habbatus sauda' ini. Tetapi terlalu menumpukan penghasilan pati minyak dan sebagainya mungkin menyebabkan bahan lain menjadi rosak..Lalu bagaimanakah nak mengekalkan keberhasilan dengan optimum kesemua bahan aktif yang baik itu?

ALTAMIS HABBATUS SAUDA' tahu rahsianya..
Selepas buat serbuk tu,  ia digoreng...?? direbus...?? atau dijeruk...?
100% Habbatus sauda dengan proses alamiah.
Itu trading secret...teeettttt...
The other half of the secret which can't be told...

* credit to AMLI NUJHAN

Jangan tunggu lama-lama...Stok semakin berkurang..
Dapatkan ia sekarang!!
:: Yusnorsyazana :: 013-2892820 (sms/watsapp) ::
Email : cutiecolour@gmail.com








Tiada ulasan:

Catat Ulasan

PENYUSUAN SUSU IBU TANGGUNGJAWAB BERSAMA

"Aku dah tak menyusukan. Buat apa nak tahu pasal susu ibu?" Alamak, selalu betul Yus dapat pernyataan begini. Iya, memang benar se...